Via analyse, een strategisch plan, klanten overleg, de nodige tools en online aanpassingen kan er zeker resultaat behaald worden!
Ontdek nu al het GRATIS SEO EBOOK
Via analyse, een strategisch plan, klanten overleg, de nodige tools en online aanpassingen kan er zeker resultaat behaald worden!
Ontdek nu al het GRATIS SEO EBOOK
Aan de hand van de klant informatie en de analyse kijken we welke de beste optie is of opties zijn, uiteraard rekening houdend met de ROI (Return On Investement). Voor social media idem, daar checken we ook welke de het beste platform is aan de hand van de doelgroep informatie van de klant.
Waar je bij SEO (Search Engine Optimization) uw website optimaliseert en uw webstek de nodige toeters en bellen bezorgt om hoger te raken in de organische ranking, ga je bij SEA (Search Engine Advertising) betalen om uw diensten of producten te promoten via een advertentie. Op deze manier kom je op de 1ste pagina van de zoekmachine terecht.
Het grote voordeel van SEA is dat je sowieso mensen naar je site haalt op basis van uw gekozen zoektermen of zoekwoorden. Jou bezoekers zijn eigenlijk al potentiële klanten voordat ze bij u op bezoek waren, deze bezoekers komen bij jou terecht doordat ze gericht zochten met zoekwoorden die door jou geselecteerd werden en waarvan een advertentie van jou tevoorschijn kwam bij het zoeken in de zoekmachine.
Doordat deze advertentie er "krokant en kiplekker" uit ziet is de zoeker zeker geneigd om deze aan te klikken en zo bij u terecht te komen, aangezien uw webstek SEO geoptimaliseerd is is de kans op conversie (vb aankopen) zeer groot ... en het doel is bereikt! Jouw bezoeker is een echte gelukkige klant geworden en en zal door deze vlotte en snelle afhandeling zeker uw webstek aanprijzen en ook zelf nog terug komen.
Iedereen weet het de bekendste zoekmachine is Google (met een marktaandeel van meer dan 90% op de diverse platformen) en de betalende advertenties werden bekend als Google Adwords, intussen heeft Google nog maar eens roer omgegooid en werden het Google Ads.
Onder de noemer Ads zijn er diverse vormen van advertenties. De meest gekende zijn de Google Search campagnes, deze zie je verschijnen in de Google zoekpagina's nadat je iets opzocht.
Daarnaast zijn er nog Google Display campagnes, onder de vorm banners op voorbeeld een website.
Via Google Shopping campagnes kan je jou producten promoten met shopping-advertenties, deze shopping-advertenties worden opgebouwd met de data die zich in het Google Merchant Center bevind.
Met Google Ad Videocampagnes kan je advertenties weergeven op YouTube en op het Google Display Netwerk. In deze Ads Videocampagnes zijn er nog diverse onderverdelingen afhankelijk van het type video of het type medium waarin het wordt afgespeeld. Voorbeeld bumperadvertenties duren slechts 6 seconden, waarbij de kijker de advertentie niet kan overslaan, ideaal om one point messages weer te geven.
Om SEA en Google Ads campagnes op te zetten heb je best wel wat kennis en expertise nodig. Digimarks kan je helpen jou zaak, bedrijf of organisatie beter zichtbaar te maken met de juiste campagnes door het analyseren van de data die ontstaan is uit jouw website of webshop. Voor het visueel maken van alle data heeft Google ook een tool nl. Google Data Studio.
Laat ons beginnen met een boeiend gesprek.